Assalamualaikum .. selamat datang ke blog Dato' K a.k.a Khalil :) . Enjoy your reading

Jalan - Jalan Cari Makan

Sabtu, 10hb May 2014 - Hari ini saya berjalan-jalan luangkan masa berkongvoi ramai-ramai. Sekali sekala apa salahnya kita luangkan masa bersama kawan-kawan. Selalunya pergi keje then balik dok rumah je. hehe. Walaupon bujang banyak sangat da mase luangkan kat rumah je. hehehe





Kalau na ikotkan, jam 0830 pagi da patot bertolak, tapi sebabkan nasi lemak lambat masak, so pukol 0900 pagi baru lah bergerak ke Port Dickson. Tapi sebelum itu, semuanya berkumpul kat Auto City MITC macam gambar kat atas.





Lebih kurang jam 1100pg kiorang sampai kat Telok Kemang, Port Dickson. So, kitorang lunch sume kat sinie. Hehe. Menu utama, ayam bbq and Nasi lemak. (Lunch pon makan nasi lemak). Layaaaan.









Dan last destinasi kami, kami ke Air Terjun Jeram toi, tapi hany 3 buah kereta sahaja. Bertolak dari Port Dickson lebih kurang jam 0230 petang. Kami meneruskan perjalan bersama-sama ke Air Terjun Jeram Toi,



Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Perkongsian Bersama


✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.
✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.
✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.
✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.
✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.
✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.
✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.
✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.
✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.
✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.
✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
ⅰ- Pemimpin yang adil.
ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".
ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.


✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.
✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.
✐ 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.
✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.
✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.
✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.
✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.
✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.
✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.
✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.
✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.
✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.
✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.
✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.
(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)
✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.
✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.
✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.
✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


Rujukan:
Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al-
Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.



☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW:
❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞
Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :

① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Kredit : Pengukir Kata



Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Percutian Bersama Keluarga

Bermulanya musim cuti sekolah penggal pertama 22hb Februari 2014, saya bersama keluarga menghabiskan masa 3 hari 2 malam di Swiss-Garden Golf Resort & Spa Damai Laut
checked in pada 22hb dan check out pada 24hb Februari 2014.

Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar, selamat pergi 
dan balik.
hari pertama, kami hanya merehatkan diri di bilik dan hanya 
keluar untuk menjamu makan tengah malam.
Bilik yang disediakan agak selesa. Keadaan sekeliling aman 
jauh dari kesesakan dan kesibukan bandar.

Gambar perkongsian kami:

Kami bertolak menaiki 2 buah kereta dan bergerak jam 1030hrs.
Gambar bersama Fikri Hashim.

Gambar pada hari kedua, kami menghabiskan masa berjalan-jalan di Pulau Pangkor.
 Selfie di jeti, saya bersama Fahmi Hashim, yang di belakang itu Mama saya,
tak sempat na join berselfie. Hehe :)








Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Malang tidak berbau.

03rd March 2014, Ayer Keroh Height, Melaka : Lebih kurang Jam 0100 petang, kereta saya telah dilanggar oleh sebuah myvi dari belakang ketika saya sedang berhenti. Tiada kecederaan dilaporkan. Ketika kejadian terjadi saya sedang menghentikan kenderaan kerana keadaan kereta yang agak sesak di jalan tersebut. Sebuah kereta produa myvi yang muncul dari satu simpang dibelakang cube untuk menyelit dan melanggar kereta saya dibahagian belakang.




Sob3 Sedihnya. Redha jela.


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

I Love You


three simple words give thousand meanings;
I Love You.


It describe happiness, laughs, joy and moments.
Some say the happiness moment in you life is when you are fall in love.
It may not only happiness, but also describe sadness, depress and stress.
Like it or not, there will be good and bad in it.
No matter how positive you are, soon or later, you may experience the moment.
That is what we call life.
It is nature for a human to fall in love, man and woman.
To share their life, feelings, pain and everything with their partner.
"there should be no wall between us, no one, just you and me"

A friend of mine told me, there are many ways of love could be started;
1. Love on the first sight.
2. Love on the first fight.
3. A friend to be a love one.
4. first hate then love.
5. annoyed on the first place, but never give up made him/her to be loved.


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Segmen : Pencarian Bloglist Bulan March

Assalamualaikum .
Apa Khabar !


Setelah sekian lama tidak buat segmen ni , hari ni tercetus pulak idea simple nak buat segmen untuk cari bloglist baru . Kalau dulu tira buat segmen jom bersahabat . Kali ni tira nak kekalkan niat nak mencari bloglist  bagi setiap bulan . 
Dan segmen untuk kali ni adalah untuk bloglist bagi bulan hadapan , bulan March ! Jom lah join . Just buat entry je okeyyy . Entry pn dah siap . Just tinggal copy dan paste ! Ini semua idea bernas kkak Mia lahh . hehe . Senang dan Simple kan ?.
1. Buat entry bertajuk ' Segmen : Pencarian Bloglist Bulan March'
2. Copy coding entry dan paste .
3. Submit dibahagian komen okeyy .
Segmen ini akan berlangsung sehingga akhir bulan February . Dan bloglist akan diterbitkan awal bulan March . Join Dulu okeyy .

Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

And you have my love forever


Today I would like to share about my Idol,

He was born on 18th June 1957 in Malacca.
He was studied at English school Education "The Federal Malay State Trade School" or "Technical Institute of Kuala Lumpur",
now known as Sekolah Menengah Teknik Kuala Lumpur or Sekolah Menengah Teknik Kluster Kecemerlangan,
Then he continue his study for diploma, but I'm not sure which university was he studied for Diploma.
Failed on Engineering course at the last semester as he was fall in love.
But then he stand up but he was not able to repeat for Engineering, but to study in Diploma of Accountancy.

After graduated, then he working in Tenaga Nasional Berhad in Malacca as clerk.
Then in August 1990, he was married with a woman he just met.
There a friend of his sister was an uncle of the woman, there were planned to meet each other.
On 1st meeting, they was fall in love.
A week after the meeting, they were engage and then married.
Both of them was continued their study after married,
the wife took a degree of Islamic study in University Kebangsaan Malaysia.
Meanwhile, he was studied in the University Tenaga Nasional for degree of Accountacy.

After graduated, he was working as Executive account at Tenaga Nasional Sdn Bhd Bangsar and his wife as a teacher at Sekolah Menengah Kebangsaan Cheras Perdana.
They was gifted with 6 children, 5 boys and a girl.
The super special the 3rd and 4th baby was twin.

He was a good leader, very patient indeed, very lovely, intelligent and superb.
He is not the one with good in taking but he loved to share his experience.
He advised how important the life, how to be a man, and how to be a good religious.

On 2011, he was promoted as Administrator Officer.
Unfortunately, he was weakening due to cancer.
At the moment he realizing that he was sick, the cancer was already on the 3rd stage.
Heart attack, and now cancer which the main killer decease.
It was hard  and shock for the wife and children to face the moment.
It wasn't easy for all, but he was strong and patient facing his life.
We are lucky as all the treatment was fully sponsored by TNB.
The chemotherapy wasn't the cure for the cancer but only to least the decease.
Even though, for the 3 stage of cancer, he was stand for 3 years fighting the decease before he was passed away on 11th June 2003.


"I am not ashamed to say that no man I ever met was my father's equal, and I never loved any other man as much."


He was my father, named Hashim Bin Abdullah, the greatest man I have ever met.






Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Life

Past, Present and Future.

What happen in the past, is for what we are now and for everything we did today is to built our self in the future.
It is not a promise that you may get what you are desire.
But at least, you may try to be as you wish.
Skills, Educations, Knowledge, Attitude, Personality and Talent (SEKAPT)
are valuable nowadays.
You will be measured by people and they may estimate yourself from how they see you through SEKAPT.

In addition, if you are not useful to the society,
it may look like you are not worthy to be 1 of them.





Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

To My Crazy Love

Relakan Jiwa : Hazama


Kusangka hidupku
Selamanya kelam
Terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta

Memaksa diriku
Menapaki jalan
Arah yang tak pernah ku mahu dalam hatiku

Kini kau pun hadir
Memberi cahaya
Membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri

Menuntun hatiku ke palung asmara
Seakan ku hidup kembali dari matiku

Eng
kaulah cinta
Yang selama ini aku cari

Ku Relakan Jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hati
mu
Kerna eng
kaulah nadi yang menghidupkan aku
Yang mampu melarutkian setiap sepi hatiku

Hati bukan untuk dimiliki
Tapi untuk dicinta dan mencintai
Kurelakan jiwaku pada
mu

Eng
kaulah cinta
Yang selama ini aku cari

Ku relakan jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hati
mu
Kerna eng
kaulah nadi yang menhidupkan aku
Yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku

Seandainya waktu
Tak pernah pertemukan aku dengan diri
mu
Akan kubiarkan mati hatiku selamanya
Sehingga 
kau datang membangunkan aku


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Kisah Hidup Datin Qat

Ada seekor kawan saya mintak promote sikit blog dia,
sebagai balasan sebab dia dah tolong buatkan header yang atas tuu.
Btw, Thank you very much atun. hehe.


Perhatikan gambar diatas. Nampak tak tahi lalat tu.
Anda boleh melawat blognya disinie untuk melihat dengan lebih jelas. LOL
Maaf saya cume boley bg link blog sahaja, yang lain bf dy block saya. Haha
Sorry Suhaimi. You are good guy. :)


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Cerita Rompakan



Semasa rompakan di Guangzhou, China, perompak bank berteriak kepada semua orang di bank: 

"Semua tiarap di lantai dan jangan melawan! Wang ini kepunyaan bank tapi nyawa anda adalah kepunyaan anda..."

Semua orang dalam bank pun ikut arahan perompak tanpa melawan dan senyap.

*Ini dipanggil "berfikir di luar kotak." - berfikir lain daripada yang lain!

Apabila seorang wanita bertiarap di atas meja dengan gaya yang menggoda, perompak menjerit kepadanya: "Tolong bersopan! Ini adalah rompakan, bukan cubaan merogol!"

*Ini dipanggil sebagai "Profesional." - Fokus hanya pada apa yang anda dilatih untuk melakukan!

Apabila perompak bank kembali ke rumah, perompak muda (kelulusan MBA) memberitahu kepada perompak yang lebih tua (lulus darjah 6 sahaja): "Taiko, mari kita kira berapa banyak duit kita dapat."

Perompak tua menyangkal dan berkata: "kau ni bodoh! Terdapat banyak wang, sampai bila baru kita habis kira ? Malam ni kita nonton berita di tv, pasti kita akan tahu jumlah rompakan dari berita tersebut."

*Ini dipanggil "Pengalaman." - Kini, pengalaman adalah lebih penting daripada sijil kertas!

Selepas perompak telah beredar, pengurus bank itu mengarahkan penyelia bank untuk memanggil polis dengan cepat. Tetapi penyelia berkata kepadanya: "Tunggu Mari kita ambil $ 10 juta daripada bank untuk diri kita dan tambah kepada $ 70 juta yang kita sudah gelapkan dari bank!".

*Ini dipanggil "inovatif." - Menukar keadaan tidak menguntungkan untuk keuntungan anda!

Penyelia berkata: "alang kah baiknya jika rompakan berlaku setiap bulan. Dapat juga kita gelapkan duit"

*Ini dipanggil "berpandangan jauh." - merancang masa depan selangkah lebih awal!

Keesokan harinya, berita TV melaporkan bahawa $ 100 juta telah diambil dari bank. Perompak mengira, mengira dan mengira berulang kali, tetapi mereka hanya boleh mengira $ 20 juta.

Perompak sangat marah dan mengadu: "Cilaka! Kita mempertaruhkan nyawa kita dan hanya mendapat $ 20 juta tapi Pengurus bank pula mengambil $ 80 juta dengan hanya petikan jarinya, nampaknya lebih baik menjadi orang pintar daripada menjadi pencuri."

*Ini dipanggil " Pengetahuan." - pengetahuan kunci kejayaan hidup!

Pengurus bank itu tersenyum dan gembira kerana kerugiannya dalam permainan pasaran saham kini sudah dilangsaikan oleh duit rompakan itu.

*Ini dipanggil "sambil menyelam minum air." - mempergunakan peluang yang ada untuk mencipta peluang yang lain!

Soalan : Siapa Perompak sebenar di sini ?


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

True Word

When does a man dies?
When he is hit by the bullet?
No. When he suffers a disease?
No. When he ate a soup made out of a poisonous mushroom?
No. A man dies when he is forgotten.

Form Eiichiro Oda via Dr. Hiluluk of One Piece.



Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

2014 Targets

Herewith the target I would like to achieve this year:
(A copy from Facebook status which has been posted on 30th December 2013)




After spending 7 days of planning my 2014 targets, herewith i am stating the result:
1. Displine on workout routine.
2. Saving reached 3k++
3. Tv, ps to be assigned in the room.
4. Avoid any stressing moments.
5. New car/modify the existing wira/motorcycle
6. Spend less save more.
7. Salary reached #k.
8. Improve self confident & attire.
9. Religious.
10. Family gathering.


And here is the progress at this moment 15th February 2014:
1. Not too disciplined as time much spent to else where but still diet is still on.
2. Not at this moment. Haha. (Banyak da korek tabung, kering boh)
3. Just have it on January but taken by my mom. :'(
4. At this moment, avoiding the stressing moment is well accomplished.
5. New Car. (too early). Spend on car. Always.
6. Sorry But I'm not pretty good in this matter.
7. Failed. Just 1.#k only.
8. Pretty much, depend on mood itself.
9. Alhamdulillah.
10. Next month yo, 22nd March 2014, Swiss Garden, Lumut. Insyaallah.


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Staff Meeting


Revenue Management Department & Front Office Department.

The picture was taken on 29th January 2014 during Staff Meeting at Philea Ballroom of Appreciation for Staff effort during 2013.


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

The Priority

As in our life, there are something which we are considering Very Important, Important and Less.
Everyone has set different thing of the priority in their life.
Some of us may prefer work than couple.
Meanwhile others may prefer Family than everything.
Without doubt, Family may be the first priority for everyone,
but It may not be "everyone" as maybe someone else which have black history,
which considering family is their enemy.
There are many things happen in this world and sometimes not even be caught in our mind.

Here I would share about the priorities in my life:
1. For sure, for all things happen, I may considering Family as my 1st Priority.
2. Work and Profession as nowadays, we unable to afford for jobless.
3. My only precious property, the one and only. My Car.
4. Friends and colleagues, We do not need many. Enough with who can be trusted.

Annual Dinner Staff Party 2013 - The Revenue Management Department


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)

Money

Now days, money have been nearly to Everything.
From the needs to the desires,
everything with the tag price.
Even though, to achieve a dream you might need money to complete the task.

As we are struggling to improve our Income,
to overcome the the price hikes, it won't take a month but more than a year
which is subject to employer discretion.

If we are waiting for the yearly increment,
it was maximum of Rm100.00nett only which is depend on the company itself.
Otherwise, the alternative way, it getting a promotion,
If the offer of the vacant job is not being blocked.


Terima Kasih Kerana Membaca ! :)